17 #include <GLFW/glfw3.h>
21 #include <unordered_map>
24 namespace visualization {
27 const static std::unordered_map<int, GLenum> texture_format_map_ = {
28 {1, GL_RED}, {3, GL_RGB}, {4, GL_RGBA}};
29 const static std::unordered_map<int, GLenum> texture_type_map_ = {
30 {1, GL_UNSIGNED_BYTE}, {2, GL_UNSIGNED_SHORT}, {4, GL_FLOAT}};
32 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor>
GLVector3f;
33 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor>
GLVector4f;
34 typedef Eigen::Matrix<GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor>
GLMatrix4f;
37 const Eigen::Vector3d &lookat,
38 const Eigen::Vector3d &up);
52 Eigen::Vector3d
Project(
const Eigen::Vector3d &point,
57 Eigen::Vector3d
Unproject(
const Eigen::Vector3d &screen_point,
math::float4 color
Definition: LineSetBuffers.cpp:45
GLMatrix4f Ortho(double left, double right, double bottom, double top, double z_near, double z_far)
Definition: GLHelper.cpp:51
Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 4, Eigen::ColMajor > GLMatrix4f
Definition: GLHelper.h:34
GLMatrix4f Perspective(double field_of_view_, double aspect, double z_near, double z_far)
Definition: GLHelper.cpp:36
int ColorCodeToPickIndex(const Eigen::Vector4i &color)
Definition: GLHelper.cpp:99
Eigen::Matrix< GLfloat, 4, 1, Eigen::ColMajor > GLVector4f
Definition: GLHelper.h:33
Eigen::Matrix< GLfloat, 3, 1, Eigen::ColMajor > GLVector3f
Definition: GLHelper.h:32
Eigen::Vector3d Project(const Eigen::Vector3d &point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
Definition: GLHelper.cpp:68
Eigen::Vector3d Unproject(const Eigen::Vector3d &screen_point, const GLMatrix4f &mvp_matrix, const int width, const int height)
Definition: GLHelper.cpp:83
GLMatrix4f LookAt(const Eigen::Vector3d &eye, const Eigen::Vector3d &lookat, const Eigen::Vector3d &up)
Definition: GLHelper.cpp:17
Definition: PinholeCameraIntrinsic.cpp:16